همه چیز درباره مبلمان اداری

صندلی اداری
جولای 2, 2020
میز و صندلی اداری
جولای 2, 2020

همه چیز درباره مبلمان اداری

 مبلمان اداری

مبلمان اداری یکی از ضروری ترین تجهیزات موجود در هر محیط کار می باشد که برای نظم بخشیدن به فضای کار و فراهم ساختن شرایط ایده آل برای نشستن کارکنان و ارباب رجوع لازم است به آن توجه شود. با توجه به اهمیت بسیار زیاد این تجهیزات، در ساخت و طراحی مبلمان اداری لازم است به موارد مخنلفی از قبیل جنس، طرح، اندازه و ابعاد و وزن هر یک دقت شده و استانداردها رعایت گردد. گروه راشنکو؛ یکی از بزرگترین تولیدکنندگان مبلمان اداری در ادامه به هر آنچه که باید درباره این تجهیزات و موارد مهم در ساخت و طراحی آنها بدانید اشاره خواهد نمود.

جنس مبلمان اداری

مبلمان اداری مجموعه ای از میز، صندلی، مبلمان تک نفره و چند نفره و میز جلو مبلی گفته میشود که در محیط های کاری و اداری استفاده میشوند. با توجه به کاربرد بسیار زیاد این تجهیزات نسبت به مبلمان های خانگی، لذا لازم است جنس این نوع مبلمان به گونه ای انتخاب شود که طول عمر آنها را تضمین کند. به منظور حفظ زیبایی و دوام و همچنین فراهم ساختن شرایط ایده آل برای شسشتو و نظافت صندلی و مبلمان ها، روکش های چرم مصنوعی و طبیعی برای این منظور انتخاب میشوند. در مقابل، جنس به کار رفته برای تولید میز مدیریتی و سایر میزهای موجود در دفتر کار از چوب استفاده میشود. علاوه بر چوب، در مبلمان اداری مدرن از ام دی اف نیز استفاده میشود تا برش کاری و ایجاد طرح های متنوع در آن ها آسان تر و ارزان تر باشد.
صندلی مدیریتی، کارشناسی و کارمندی از دیگر اجزای موجود در سرویس مبلمان اداری می باشد که در اغلب مواقع روکش چرم برای آنها استفاده میشود. بدنه و پایه و اسکلت اصلی این صندلی ها به منظور افزایش مقاومت و تحمل وزن های سنگین از فلز ساخته میشوند. سایر اجزا و قطعات موجود در سرویس مبلمان با توجه به سبک طراحی آنها ممکن است تغییر کند.

قیمت مبلمان اداری

مدیریت هزینه از مهم ترین کارهایی می باشد که برای موفقیت در هر کسب و کار باید به آن توجه داشت. یکی از راه های مدیریت بهتر شرایط اقتصادی انتخاب صحیح تجهیزات در محیط کار می باشد که مبلمان ها را نیز شامل میشود. قیمت مبلمان به فاکتورهای متعددی بستگی دارد که در حین خرید باید به آن توجه داشت که عبارتند از:

سبک طراحی مبلمان

سبک طراحی های به کار رفته برای هر یک از تجهیزات اداری می تواند بر قیمت نهایی آنها اثر زیادی داشته باشد. به عنوان مثال، مبلمان اداری کلاسیک با مدرن نه تنها از نظر شکل ظاهری با هم فرق دارند، بلکه قیمت های متفاوتی نیز دارند. سبک های خلاقانه و حرفه ای که در طراحی مدرن به کار می رود در نهایت منجر به افزایش قیمت آنها میشود. علاوه براین، در برخی از این مدل ها به عنوان مثال، میزهای مدولار و چند طبقه با طراحی های بسیار منحصر به فرد وجود دارد که باعث میشود به متریال بیشتری برای تولید نیاز داشته باشند و این می تواند منجر به گران شدن قیمت مبلمان شود.

تعداد مبلمان

صندلی های موجود در فضاهای اداری شامل صندلی مدیریتی، صندلی کارمندی، صندلی کارشناسی و کنفرانسی و همچنین صندلی های مخصوص ارباب رجوع می باشد. تعداد این صندلی ها و نوع آنها، تعداد میزهای مدیریتی، منشی و کارشناسی، تعداد مبل های تک نفره و چند نفره و میزهای جلومبلی همگی می توانند عامل مهمی در تعیین قیمت مبلمان اداری باشند. با افزایش تعداد هر یک از این تجهیزات در نهایت هزینه بیشتری را باید برای خرید پرداخت کنید.

جنس میز و صندلی

نوع چوب به کار رفته برای میز، روکش صندلی ها و شیشه روی میز و سایر قطعات از دیگر موارد بسیار مهمی هستند که بر قیمت مبلمان اداری می توانند اثرگذار باشند. در حالت کلی، گران ترین مبلمان های مواردی هستند که دارای روکش چرم طبیعی بوده و چوب به کار رفته برای آنها دارای مرغوبیت بیشتری باشد.

کاربردهای مبلمان اداری

مبلمان های اداری دارای کاربردهای مختلفی هستند و بر همین اساس نیز از نظر طراحی و شکل ظاهری با هم فرق دارند. کاربردهای این تجهیزات شامل موارد زیر می باشند:
⦁ میز مدیریت، منشی، کارشناسی، کنفرانسی
⦁ صندلی مدیریت، کارمندی، کارشناسی، کنفرانسی و صندلی انتظار مراجعه کنندگان
⦁ مبلمان تک نفره و چند نفره و میز جلو مبلی
⦁ پارتیشن های جداکننده بخش های مختلف محیط کار

مهم ترین ویژگی های کیفیت مبلمان اداری

کیفیت مبلمان اداری را بر اساس چند فاکتور مهم می توان اندازه گیری نمود تا در نهایت انتخاب بهتری داشت. سه عامل در تعیین کیفیت این تجهیزات عبارتند از:

ارگونومیک بودن مبلمان

با توجه به استفاده طولانی مدت و زیاد از صندلی و میز اداری، لازم است در طراحی و ساخت این تجهیزات به استانداردهای پزشکی نیز توجه شده و اصطلاحا ارگونومیک باشند. نوع تکیه گاه صندلی، ارتفاع آن و میزان عمق و عرض در نظر گرفته شده برای نشیمن صندلی، ارتفاع میز و میزان جای خالی برای قرار دادن وسایل و تجهیزات و دسترسی آسان به آنها همگی در استاندارد بودن این وسایل نقش دارند. توجه داشته باشید که خرید مبلمان اداری غیر استاندارد به مرور تاثیر بسیار نامطلوبی بر سلامت بدن ایجاد خواهد نمود و بر کارایی کارکنان نیز اثرگذار است.

کاربردی بودن مبلمان

در ساخت و طراحی مبلمان اداری نباید تنها به زیبایی و منحصر به فرد بودن آنها توجه داشت. در بسیاری از مواقع ممکن است صندلی و میز از نظر ظاهر بسیار زیبا بوده، اما عملا هیچ کاربردی نداشته باشند! به عبارت دیگر، باید زیبایی و کاربردی بودن را در کنار هم حفظ نمود. به عنوان مثال، خرید میز منشی که فضای کافی برای قرار دادن پرینتر، کیس و مانیتور و تلفن و غیره نداشته باشد، یکی از غیرکاربردی ترین انتخاب ها خواهد بود.

دوام بالا مبلمان اداری

کیفیت مبلمان ارتباط مستقیم با میزان دوام و ماندگاری هر یک از تجهیزات آن دارد. میزهای چوبی مقاوم در برابر ضربه و لک و کثیفی و صندلی هایی با روکش ها مقاوم در برابر ساییدگی و خراش از ضروری ترین گزینه ها در تجهیز کردن هر محیط کار و اداری می باشد.
گروه راشنکو با بیش از دو دهه تجربه در زمینه طراحی و تولید مبلمان اداری در سبکو طرح های مختلف، به منظور آسایش بیشتر همراهان خود امکان خرید اینترنتی را فراهم نموده است. با ورود به فروشگاه اینترنتی راشنکو می توانید از نمونه های مختلف این تجهیزات بازدید نموده و بهترین ها را با قیمت مناسب و کیفیت بالا خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *